Yoga-Kari 2.0

Det har gått et halvt år siden jeg dro til Nepal for å gå en 200-timers yogalærer utdannelse ved Nepal Yoga Academy. Opplevelsene og erfaringene jeg fikk der var ganske sterke, som det ofte blir når man hengir seg intenst til noe i en periode. Etter at jeg kom hjem har det vært så som så med den fysiske yogapraksisen, men desto jevnligere har jeg praktisert den sjelelige delen av yoga med meditasjon og pusteøvelser. Jeg vil påstå at man ikke blir yogalærer ved å ta et yogalærerkurs, men man blir utstyrt med grunnlaget man trenger for å bli det. Yogalærer blir man gjennom å faktisk undervise yoga.

I juli skal jeg jobbe min andre sesong hos vannsportssenteret Schibevaag Adventure i Lofoten, og der skal vi tilby yoga på SUP (standup paddleboard). Det betyr at jeg for alvor skal begynne å undervise yoga! Jeg gleder meg til å innta rollen, men jeg må jobbe en del med program fremover, og ikke minst få testet det ut på brett. Det er jo ikke helt det samme å balansere på et brett som flyter på vann som å stå på fast grunn, så her må program og øvelser tilpasses.

Bøker og skrivebok med yogaøvelser
Lesing, tenking, skriving og strukturering. Vil jo lage et program med flyt når vi faktisk skal flyte 😉

Fint at jeg kan sitte ute i varm sol mens jeg jobber med dette. Kommer litt i sommerstemning og lengter etter lange solfylte dager på og i vannet på Flakstad og Sakrisøy. Og jada, jeg vet at sola ikke skinner og varmer hele tida her i Nord-Norge, haha. Men det er lov å fantasere.

Legg igjen en kommentar

