Tre nye bøker

I går landet tre svenske bøker i postkassa mi. Selv om det er mer enn ti år siden jeg flyttet fra Stockholm så følger jeg fortsatt med på hva som rører seg av svensk populærkultur. Kanskje mer enn i den norske. Gjennom blant annet blogger jeg følger får jeg mange tips om interessante romaner, blant annet bokbloggen Bokhora. Det er ikke alt som blir oversatt og utgitt i Norge, men heldigvis finnes internett og der kan man kjøpe svenske bøker via norske bokhandler. Jeg kjøper alt svensk hos Adlibris, og tips tips pocketbøker i Sverige er virkelig ikke dyre. 


Pakken som kom i går er en deilig samling: Martina Haags Det är något som inte stämmer og Ebba Witt Brattströms Århundradets kärlekskrig er begge to offentlige personers berettelser om ekteskapshavari. Jeg har fått en greie for virkelighetslitteratur i det siste og har en ganske lang liste med titler jeg har tenkt å sluke (derav Geir Gulliksens Historier fra et ekteskap som jeg nevnte her om dagen). 

Den tredje boken er ingen andre enn min fine venninne Mias egne samling tekster Vår gemensamma resa som hun har gitt ut på sitt eget forlag Dockhaveri

Godt jeg fortsatt har en dag eller to fri og sol på balkongen så jeg bare kan lese og lese! 

Legg igjen en kommentar

